Novinky
Bystričania neznášajú opustené deti
3.
Názov projektu:
Bystričania neznášajú opustené deti
Autor/ka: Dana Žilinčíková
Stručný popis:
Projekt cez zážitkové aktivity rozvíja porozumenie komunity smerom k ohrozeným (opusteným) deťom a ich rodinám a smerom k náhradnému rodičovstvu ako základnému nástroju na to, aby sa Banská Bystrica mohla stať mestom, z ktorého nebudú odchádzať deti do detských domovov. Pretože občania a miestne organizácie v meste dokážu ich opustenosti predísť, alebo sa o ne spoločne postarať, ak sa im to stane.
Popis projektu:
Projekt posilňuje význam funkčného rodinného zázemia a zdravej komunity pre kvalitu života a pomoc najzraniteľnejším jej členom – deťom. Nadväzuje na tradíciu 15 rokov odborných služieb a aktivít Centra Návrat na podporu náhradného rodičovstva na území mesta, na tradíciu záchrany detí, ktorým hrozí opustenie (Za)chráňme Kukulíka (7. rok) a odborných služieb pre rodiny v ohrození (9. rok), na kompetenciu mesta v zmysle Zákona o „ochrane detí" smerom k prevencii a podpore rodín s deťmi vo veľkom ohrození a ochrane detí. Ďalej na vybudovaný informačný internetový priestor pre rodiny s deťmi o službách pre rodiny a o náhradnej rodinnej starostlivosti – www.bb.mestorodiny.sk (od roku 2011).
Aktivity projektu a časový harmonogram:
JÚN – SEPTEMBER
- 5 zážitkovo-informačných seminárov „Čo môžem(e) urobiť pre opustené dieťa?" (prednostne v Komunitných a Materských centrách a v prorodinne orientovaných komunitách)
- tvorba a tlač motivačných materiálov k tejto téme
JÚN – NOVEMBER
- vynovenie web stránky bb.mestorodiny.sk + aktualizácia príspevkov o náhradnom rodičovstve a o službách pre rodiny s deťmi na území mesta
JÚL - OKTÓBER
- individuálne stretnutia so všetkými, ktorí chcú prispieť svojim dielom k budovaniu zdravej komunity
JÚL – NOVEMBER
- vybudovanie 5 informačných tabúľ / miest o náhradnom rodičovstve a Sieti pomoci tehotnej žene v ohrození „(Za)chráňme Kukulíka" (prednostne v Komunitných centrách a pod.) v spolupráci s účastníkmi zážitkových seminárov
OKTÓBER
- víkendový pobyt pre náhradné a bežné rodiny (prednostne rodiny účastníkov seminárov s cieľom prepájať a debarierizovať dve strany témy spoločným zážitkom)
- Festival o tehotenstve, rodičovstve, (ohrozenom) detstve a vzťahoch (7. Ročník) „Deväť dní o tom"
- „Čo potrebujeme, aby sme sa cítili v BB dobre?" (verejné vypočutie ľudí so skúsenosťou opustenia - detí i dospelých - náhradných rodičov a rodičov, ktorí sa popasovali s problémami) – event pre všetkých, ktorí chcú prispieť – pre poslancov, pracovníkov mimovládnych organizácií a inštitúcií na území mesta, ale aj pre občanov, ktorým to nie je jedno...
NOVEMBER
- spracovanie krátkeho filmu o ideách a aktivitách projektu, poďakovanie spolupracovníkom
Čas a miesto realizácie projektu:
1. jún – 30. november 2015 Þ Komunitné centrá, Materské centrá, iné vhodné miesta + priestory Centra Návrat v Banskej Bystrici, Dolná 9 a Radnica mesta
Rozpočet projektu:
Druh položky: | Suma v €: | |
---|---|---|
1. víkendový pobyt pre rodiny cca pre 12 rodín (50% náhradných rodín, 50% bežných rodín) - strava, ubytovanie – 2 noci + 2x plná penzia /spolu pre 30 dospelých (24 rodičov + 3 lektori + 3 dobrovoľníci k deťom) ⇒ 25,- € / 1 dospelá osoba, plná penzia + pre 24 detí Þ zľava 20,- € / 1 dieťa, plná penzia - prenájom spoločenských miestností počas celého víkendu (70,- € so zľavou) podmienky máme predbežne dohodnuté s Chatou Slovenka, Moštenica | 2530,- | |
| 400,- | |
| 468,50- | |
| 30,- | |
| 240,- | |
| 240,- | |
| 23,90- | |
Celkový rozpočet projektu v €: | 3932,40 |
Dobrovoľnícka činnosť navrhovateľa:
-
cca 80 hod. tvorba textov na web stránku + textov na informačné tabule, koordinácia Festivalu „9 dní o tom", individuálne oslovenie a spolupráca s aktívnymi účastníkmi Verejného eventu a propagácia jednotlivých aktivít
-
cca 30 hod. konzultácie s grafikom a spracovateľom filmu
-
cca 30 hod. príprava a realizácia víkendového pobytu pre rodiny + obsahu zážitkovo-informačných seminárov (dobrovoľníci Návratu, o. z.)
Iný vklad navrhovateľa:
-
cca 100,- € občerstvenie na jednotlivých aktivitách projektu (z vlastných zdrojov)
-
cca 200,- € réžia Centra Návrat (náklady kancelárie, priestory, telefóny, internet a pod.), hradené z iných zdrojov
-
cca 50,- € vlastné špeciálne pomôcky pre priblíženie témy opustenosti detí
-
150,- € mzda koordinátora projektu (hradené z iných zdrojov)
-
600,- € mzdy 4 odborných lektorov (špecializovaní sociálni pracovníci, psychológovia – zamestnanci Návratu, o. z.) počas seminárov, individuálnych kozultácií a víkendového pobytu pre rodiny – hradené z iných zdrojov
-
100,- € odmena spracovateľovi filmu, hradené z iných zdrojov
PRÍLOHA
(stiahnuteľný dokument vo formáte pdf - obsahuje rozpočtové odôvodnenie)