Novinky Novinky

Späť

Diskusné fórum PRBB 2021-22

Dňa 24. 3. 2021 sa konalo Diskusné fórum participatívneho rozpočtu pre Banskú Bystricu pre obdobie 2021-2022. Fórum prebehlo v online forme prostredníctvom platformy Zoom a bolo tiež streamované naživo na facebookovú stránku participatívneho rozpočtu. Účastníci fóra o. i. diskutovali o tematických skupinách a ich názvoch. Výsledkom diskusie bolo vytvorenie nových pomenovaní niektorých z existujúcich tematických skupín a vznikla jedna nová. Zároveň bola Koordinačná rada rozšírená o nového člena, ktorým sa stal Adam Hančák.

Pre nasledujúce obdobie je teda možné podávať projektové návrhy do participatívneho rozpočtu v rámci týchto skupín:

Aktívne občianstvo a komunitný rozvoj - Miroslav Šimkovič, Adam Hančák
Zeleň v meste a verejné priestranstvá - Michal Valent, Vladimír Bállek
Kultúra a kreatívny priemysel - Zuzana Kohútová
Šport, pohybové aktivity a zdravý životný štýl - Vladimír Ivan
Celoživotné vzdelávanie - Miroslav Šimkovič

Diskusia na fóre sa tiež dotkla otázky digitálnej platformy pre participáciu občanov. Hoci Mesto informovalo, že sa na možnosti zapájania občanov aj digitálnou formou pracuje, stále však ostáva otázkou, kedy bude digitálna platforma spustená. Miroslav Šimkovič stručne informoval, že v súčasnosti existuje niekoľko online platforiem, ktoré by sa dali využiť, ako napr. platforma Consider.It, CitizenOS alebo Your Priorities, ku ktorým postupne pribudnú aj slovenské lokalizácie, čo umožní aj slovenským záujemcom ich použitie. Okrem toho je stále v hre aj ponuka využitia aplikácie slovenskej organizácie Well Giving, s ktorou už rokovania prebehli. Výhodou aplikácie by bola aj skutočnosť, že je "šitá na mieru" a je užívateľsky prívetivá aj pre úradníkov Mesta.

Ďalšou diskutovanou témou na fóre bola pozastavená realizácia projektových návrhov z r. 2019 aj z r. 2020, z dôvodov pandemickej krízy. Otázkou, ktorá trápila účastníkov fóra bolo, či bude Mesto ochotné v jednom roku realizovať projekty z dvoch ročníkov, čo predstavuje potrebu alokácie sumy € 80 000...

Koordinačná rada na fóre predstavila harmonogram pre rok 2021:
Termíny stretnutí tematických skupín (v čase od 17:00)
14. 4., 28. 4.
12. 5., 26. 5.
9. 6., 16. 6., 23. 6. a 28. 6.

Termín pre odovzdanie projektov: 30. 6. 2021


KooR tiež avízovala, že má v pláne otvoriť štatút PR. O tomto procese bude Koordinačná rada vopred informovať a organizovať verejne diskusie a pripomienkovanie, tak aby bol štatút doplnený a upravený za účasti čo najviac aktérov.

Priemerne (0 Hlasy)