Diskusné fórum Diskusné fórum

Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo)

Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - projektová dokumentácia

Prepínač

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - projektová dokumentácia
Odpoveď
12.2.2013 16:35 ako reakcia na Michal Feik.
Pár posledných detailov:
  • Priechod pre cyklistov pred centrom vodných športov nahradiť obyčajnou cestičkou pre cyklistov. Cestička pre cyklistov tu nekrižuje žiadnu cestu pre autá, len prejazd k centru vodných športov cez šrafovaný priestor. Napriek tomu by tu autá podľa návrhu mali prednosť pred cyklistami, viď zákon 8/2009, § 55 ods. 8 "Pred vjazdom na priechod pre cyklistov sa cyklista musí presvedčiť, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva. Cyklista môže prechádzať cez vozovku, len ak s ohľadom na vzdialenosť a rýchlosť jazdy prichádzajúcich vozidiel nedonúti ich vodičov k zmene smeru alebo rýchlosti jazdy"
  • Na priechode pre cyklistov pri vjazde na parkovisko na mieste Domu lodníkov vyznačiť prednosť v jazde pre cyklistov (daj prednosť v jazde + priečna jazda cyklistov). Teda doplniť značky P 1 + E 16d.
  • Pri realizácii použiť estetické a nie "priemyselné" riešenia, ako sú napr. červeno-biele obrubníky či zábradlia. Navrhujeme konkrtétne prevedenie konzultovať napr. s hlavnou architektkou.
  • Všetky značky určené pre cyklistov navrhujeme vyrobiť v zmenšenom rozmere (700 mm).

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - projektová dokumentácia
Odpoveď
12.2.2013 23:26 ako reakcia na Cyklo koalícia.
Pripomienka k prvej odrážke: Ak tam ostane len cestička pre cyklistov, tadiaľ by autá vôbec nemali jazdiť. Ako sa dostanú do Centra vodných športov?

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - projektová dokumentácia
Odpoveď
13.2.2013 8:30 ako reakcia na Michal Feik.
Michal Feik:
Pripomienka k prvej odrážke: Ak tam ostane len cestička pre cyklistov, tadiaľ by autá vôbec nemali jazdiť. Ako sa dostanú do Centra vodných športov?
Vodiaca čiara cyklistického pruhu bude prerušovaná (tak ako keby to bol iný jazdný pruh) rovnako ako to bolo navrhnuté a myslím že aj je zrealizované na Košickej, prípadne Kopčianskej. Aj tak však ostáva otázka bezpečnosti, preotže ak by to boli dva "rovnocenné" jazdné pruhy pre vozidlá cyklista musí dávať obvzlášť pozor na pravidlo pravej ruky toto miesto by bolo križovatkou! Cyklista smerujúci na Apollo most bude mať prednosť pred vchádzajúcim vozidlm k Centru vodných športov, v podstate aj vychádzajúcim vozidlom (kedže to ide z miesta mimo komunikácie mal by dávať prednosť) ale cyklista smerujúci z Apollo mosta by mal dávať prednosť vozdilu vchádzajúcemu do Centra vodných športov. V tomto smere sa budú obaja účstníci veľmi dobre vidieť ale... Preto je možno na zváženie predsa len umiestnenie toho priechodu pre cyklistov, ktorý cyklistu výraznejšie upozorní na to aby zvýšil pozornosť. Ale práve tieto záležitosti spadajú pod kompetencie KDI a k tomuto a len k tomuto by sa mali vyjadrovať.

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - projektová dokumentácia
Odpoveď
13.2.2013 15:29 ako reakcia na Michal Feik.
Michal Feik:
Pripomienka k prvej odrážke: Ak tam ostane len cestička pre cyklistov, tadiaľ by autá vôbec nemali jazdiť. Ako sa dostanú do Centra vodných športov?

Toto je podľa mňa na diskusiu. Môžu cez cestičku pre cyklistov prechádzať chodci (mimo priechodov)? Ak áno, môžu cez ňu zrejme prechádzať aj motorové vozidlá. Autá v tomto prípade odbočujú zrejme na miesto mimo cestu, keďže prechádzajú cez šrafovaný priestor: 

K značke č. V 13:
Značka Šikmé rovnobeţné čiary (č. V 13) vyznačuje priestor, do ktorého je zakázané vchádzať alebo doň nákladom presahovať, ak to nie je potrebné na obchádzanie, odbočovanie na miesto mimo cesty alebo na poľnú cestu, lesnú cestu, cestičku pre cyklistov alebo na vchádzanie na cestu, pričom nesmú byť ohrození ostatní účastníci cestnej premávky.

Analogický prípad medzi Devínom a DNV, cestička pre cyklistov je oddelená od cesty zeleným pásom a za cestičkou je miesto mimo cesty (poľná cesta). Foto: 
http://goo.gl/maps/h6WS0
Pritom na tomto mieste priechod pre cyklistov cez lesnú cestu nie je, ale odbočka na lesnú cestu áno. Ak je to možné tu, prečo by to nebolo možné na Pribinovej?

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - projektová dokumentácia
Odpoveď
13.2.2013 16:39 ako reakcia na Cyklo koalícia.
A ešte lepší príklad, odbočenie do dvora cez cyklotrasu na Viedenskej ceste: http://goo.gl/maps/kEx1k

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - projektová dokumentácia
Odpoveď
13.2.2013 16:58 ako reakcia na Cyklo koalícia.
Je to trošku neštandardné riešenie, aby takto autá križovali cyklotrasu, ale skôr sa prikláňam k alternatíve, že tam nebude priechod pre cyklistov, ale mohli by sme tento úsek aspoň podfarbiť na zeleno.

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - projektová dokumentácia
Odpoveď
13.2.2013 17:14 ako reakcia na Michal Feik.
Michal Feik:
Je to trošku neštandardné riešenie, aby takto autá križovali cyklotrasu, ale skôr sa prikláňam k alternatíve, že tam nebude priechod pre cyklistov, ale mohli by sme tento úsek aspoň podfarbiť na zeleno.

Podfarbiť na zeleno bez debaty. Len nie priechod, ale cestička pre cyklistov.

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - projektová dokumentácia
Odpoveď
13.3.2013 13:18 ako reakcia na Michal Feik.
Z aspektu mestotvornosti a hierarchie verejneho priestoru v meste Nam. M.R.Stefanika pred divadlom zohrava signifikantnu rolu, comu 
svedci aj jeho terajsie detailne prevedene stvarnenie i materialove riesenie. Z toho dovodu sa vedenie cyklistov cez hodnotny
a mestotvorny priestor Nam.M.R.Stefanika povazuje za neakceptovetelne a protireciace si s rozvojom a podporou pesej dopravy.
odporuca doriesit vedenie cyklotrasy poza divadlo ... zvazit, ci cyklotrasa nemoze byt vedena popri rozvijajucej sa Landererovej / Pristavnej,
ktora ma potencial zmenit svoj charakter z cisto dopravnej tepny.
Z dovodu mestotvornej pozicie a navstevnosti verejneho priestoru nabrezia Eurovea a Nam. M.R.Stefanika je ziaduje spresnit a doriesit urcite urb. detaily.
(ako napr.:styku prechodu pre chodcov s kamennou dlazbou Nam. M.R.Stefanika pred divadlom na zapadnej 
aj vychodnej hrane (zvazit typ a farebne prevedenie dlazby pre nevidiacich), upresnit situovanie,lokaciu dopravnych a cyklo znaciek (ziada sa zdruzovat na uz exist.
stojky so snahou eliminacie vertikalnych elementov vo verejnom priestore), upresnit materialove riesenie zabran - ich stvarnenie, ...)

V kontakte na zjazdy zo Stareho mosta sa treba presnejsie a podrobnejsie zaoberat riesenim aj s prihliadnutim na pesi pohyb a urb. dotvorenie pesej komunikacie,
sprijemnenie zelenou ... 

katarina jagrova

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - projektová dokumentácia
Odpoveď
13.3.2013 15:35 ako reakcia na Anonym.
Pevne verím, že ste si len pomýlili vlákno na ktoré by ste chceli reagovať.