Anonym | Ja teda neviem, nakoľko sú zverejnené výkresy finálne, ale vidím v nich kopu nevhodných riešení:
Nám. SNP: - pred McDonald's je nedostatočný priestor pre chodcov pred priechodom, ak tam bude chodec stáť (dúfam že nie čakať na zelenú) tak ho budú zo zadu ohrozovať cyklisti, navrhujem cyklopruh viesť od priechodu so Špitálskou len jednosmerne priamo poza zastávkový ostrovček (bez toho oblúčika), cyklisti idúci z SNP na Špitálsku by mohli ísť priamo v trase bývalého jazdného pruhu pre autá (je tam dokonca možnosť dávať presnosť električkám aj autám bez toho, aby niekomu zavadzali), príp. malou zacházdkou cez cyklopriechod na konci Laurinskej (odtiaľ sa možno dostať aj na Dunajskú), - medzi cyklopruhom "poza kvetináče" (pri parkovisku) a priechodom cez Špitálsku by som navrhoval čiaru oddelujúcu chodcov od cyklistov (presne tam, kde je vo výkrese naznačených tých "min. 5,00 m"),
Špitálska: - nie celkom sa mi pozdáva, že kvôli cyklopruhu bude posunutý jazdný pruh tak, že vozidlá budú jazdiť čiastočne po zámkovej dlažbe pri zastávke, obávam sa toho, že čoskoro bude dlažba rozbitá a cyklopruh potom nikto dodržiavať nebude, myslím, že v tomto mieste by vzhľadom na nízku rýchlosť automobilov kľudne postačoval aj piktokoridor
Štúrova: - pred priechod Laurinská by som odporučil dať značku informujúcu, že cez dnešný "chodník" sa možno dostať na Nám. SNP a po ceste na Špitálsku. Je to síce na vozovke, ale to podľa mňa nestačí.
Jesenského: - v smere na Hviezdoslavovo nám. by som cyklotrasu viedol len cez Gorkého, v križovatke Jesenského x Štúrova je medzi obrubníkom a električkovou traťou je málo miesta, navyše chodci tam vždy postávajú aj na vozovke, teda potenciálne kolízne miesto.
Rybné nám: - zužuje sa priechod pre chodcov, ktorý je už aj dnes dosť plný (a keď tam prechádza skupinka turistov tak už ani nehovorím), - na strane Dunaja opäť veľký priestor pre cyklistov, za to minimálny pre chodcov, - cez cyklopruhy treba jednoznačne dopniť priechody pre chodcov (pri Dunaji, pri rampe z Nového mosta, pri priechode od konečnej autobusov) aby si chodci uvedomili, že prechádzajú cez cyklopruh a aspoň sa obzreli okolo seba,
Nám. Ľ. Štúra: - zo strany Dunaja žiadny priestor pre chodcov pred priechodom, - ak sa neuvažuje s cyklopriechodom, ale len s priechodom pre chodcov, tak nevyznačovať priamo k nemu pruh aby to nelákalo k jazde po priechode pre chodcov, - od Mostovej na námestie by som piktokoridor navrhoval súbežne (alebo aspoň bližšie k nej) s električkovou traťou smerujúcou na Šafko, v mieste kde je navrhnutý dnes bežne stojí druhý vozeň súpravy počas státia električky na zastávke.
Valec |