Diskusné fórum Diskusné fórum

Prvý historický okruh

Historický okruh - aktualizovaná projektová dokumentácia

Prepínač
RE: Historický okruh - aktualizovaná projektová dokumentácia
Odpoveď
6.8.2012 10:23 ako reakcia na Michal Feik.
Na stretnuti sme sa predsa dohodli, ze pojdeme variantom cez Jesenskeho.

tomas

RE: Historický okruh - aktualizovaná projektová dokumentácia
Odpoveď
9.8.2012 7:59 ako reakcia na Michal Feik.
Ja teda neviem, nakoľko sú zverejnené výkresy finálne, ale vidím v nich kopu nevhodných riešení:

Nám. SNP:
- pred McDonald's je nedostatočný priestor pre chodcov pred priechodom, ak tam bude chodec stáť (dúfam že nie čakať na zelenú) tak ho budú zo zadu ohrozovať cyklisti, navrhujem cyklopruh viesť od priechodu so Špitálskou len jednosmerne priamo poza zastávkový ostrovček (bez toho oblúčika), cyklisti idúci z SNP na Špitálsku by mohli ísť priamo v trase bývalého jazdného pruhu pre autá (je tam dokonca možnosť dávať presnosť električkám aj autám bez toho, aby niekomu zavadzali), príp. malou zacházdkou cez cyklopriechod na konci Laurinskej (odtiaľ sa možno dostať aj na Dunajskú),
- medzi cyklopruhom "poza kvetináče" (pri parkovisku) a priechodom cez Špitálsku by som navrhoval čiaru oddelujúcu chodcov od cyklistov (presne tam, kde je vo výkrese naznačených tých "min. 5,00 m"),

Špitálska:
- nie celkom sa mi pozdáva, že kvôli cyklopruhu bude posunutý jazdný pruh tak, že vozidlá budú jazdiť čiastočne po zámkovej dlažbe pri zastávke, obávam sa toho, že čoskoro bude dlažba rozbitá a cyklopruh potom nikto dodržiavať nebude, myslím, že v tomto mieste by vzhľadom na nízku rýchlosť automobilov kľudne postačoval aj piktokoridor

Štúrova:
- pred priechod Laurinská by som odporučil dať značku informujúcu, že cez dnešný "chodník" sa možno dostať na Nám. SNP a po ceste na Špitálsku. Je to síce na vozovke, ale to podľa mňa nestačí.

Jesenského:
- v smere na Hviezdoslavovo nám. by som cyklotrasu viedol len cez Gorkého, v križovatke Jesenského x Štúrova je medzi obrubníkom a električkovou traťou je málo miesta, navyše chodci tam vždy postávajú aj na vozovke, teda potenciálne kolízne miesto.

Rybné nám:
- zužuje sa priechod pre chodcov, ktorý je už aj dnes dosť plný (a keď tam prechádza skupinka turistov tak už ani nehovorím),
- na strane Dunaja opäť veľký priestor pre cyklistov, za to minimálny pre chodcov,
- cez cyklopruhy treba jednoznačne dopniť priechody pre chodcov (pri Dunaji, pri rampe z Nového mosta, pri priechode od konečnej autobusov) aby si chodci uvedomili, že prechádzajú cez cyklopruh a aspoň sa obzreli okolo seba,

Nám. Ľ. Štúra:
- zo strany Dunaja žiadny priestor pre chodcov pred priechodom,
- ak sa neuvažuje s cyklopriechodom, ale len s priechodom pre chodcov, tak nevyznačovať priamo k nemu pruh aby to nelákalo k jazde po priechode pre chodcov,
- od Mostovej na námestie by som piktokoridor navrhoval súbežne (alebo aspoň bližšie k nej) s električkovou traťou smerujúcou na Šafko, v mieste kde je navrhnutý dnes bežne stojí druhý vozeň súpravy počas státia električky na zastávke.

Valec

RE: Historický okruh - aktualizovaná projektová dokumentácia
Odpoveď
9.8.2012 21:53 ako reakcia na Michal Feik.
Par mojich pripomienok. 

Som velmi rad, ze konecne je na svete aspon projekt, (aj ked len DUR...). Okruh je zvoleny vhodne, moc inych moznosti ani nie je. Zopar mojich pripomienok:
1.Pod Manderlakom bude viest cyklocesta? Neviem si predstavit kde? Ved je tam len taka uzky priechod ledva pre chodcov a vchody do obchodov. Podla mna by to malo ist mimo priestoru Manderlaka - ved z vonkajsej strany je kopec miesta a auta tam teraz nechodia, staci zrusit kvetinace. 
2. Odbocka z nam.SNP smerom na Gorkeho by mala byt osadena semaforom pre cyklistov, je tam dost vyuzivany prechod, aby nahodou nevznikali kolizie s chodcami. 
3. Preco na Sturovej ulici smerom na Safko nespravite len na 1 pruh pre auta? Ako sa tam maju potom zmestit cyklisti aj s autami? Aj tak ten pruh zdielany cyklistami a autami bude pre auta takmer nepouzitelny. 
4. Pre plynuly prechod z Jesenskeho na Sturovu je potrebne zrusit stanovisko Taxikarov, inak bude dochadzat ku koliziam. To miesto bude chybat. 
5. Taktiez by som zrusil 1 jazdny pruh na Sturovej ulici smerom na Spitalsku, ak sa ma cyklistika rozbehnut, tak sa nesmu rozbit kompromisy. Aj tak auta v centre nemaju co hladat. 
6. Odbocka z nabrezia smerom na Rybne je treba riesit velmi zodpovedne, nakolko tade prechadzaju denne davy nemeckych turistov-dochodcov a ti chodia v davoch a zaberu doslova cely chodnik az po cestu a zacpu ho nakomplet. Navrhujem zlepsene znacenie - nejake reflexne, pripadne vela znaciek, semaforov, proste vsetko, co je k dispozicii. Tade chodia cyklisti z celej Dubravky, Lamaca, Devinskej, Devina, Karlovky do prace, takze to tam bude problematicke. A ti nemecki dochodci chodievaju asi uz od 8,00. 
7. Dobry napad  vyuzit travnatu plochu vedla nabrezia ako cyklotrasu, tiez som to mal na mysli, len prosim dokoncit az po Safko a to aj za cenu uprav krikov, ktore pri Sturovom namesti rastu. Taktiez bude treb rozsirit trasu medzi  parcikom  na Vajanskeho nabrezi a vozovkou, alebo zrusit kandelabre. 
8. Na Jesenskeho smerom na Hviezoslavovo bude treba vyriesit problemy okolo kolajnic - vhupnut medzi kolajnice s tenkym cyklokolesom nie je nic prijemne. Taktiez sa tam zdrzuje kopec aut - bude treba ich striktne zrusit. 

Inak, moj nazor je zrusit 2 pruhy pre auta vsade kde sa to da a spravit PORIADNE cyklocesty. Potom sa az rozbehne cyklodoprava. Vsetky ostatne kompromisne riesenia su zial len lepenie zuvackou. 

Dakujem vsetkym, ktori sa zaoberaju cyklotrasami v BA. 

Brano Gajdos

RE: Historický okruh - aktualizovaná projektová dokumentácia
Odpoveď
14.8.2012 17:03 ako reakcia na Michal Feik.
Nám. Ľ. Štúra
  • Na osobnom stretnutí bolo dohodnuté vypustenie trasy stredom námestia okolo pomníka štúrovcov - v aktuálnom výkrese však je.
  • Taktiež bolo dohodnuté vypustenie odbočky z nábrežnej cyklotrasy na priechod pre chodcov - bez vybudovania priechodu pre cyklistov nemá zmysel a cyklistov bude zvádzať k jazde po priechode pre chodcov. Samotná značka zosadni z bicykla problém nerieši - nemá zmysel vytvárať cyklotrasy osádzaním značiek Zosadni z bicykla.
  • Opakujeme stanovisko, že vhodnejšie je vedenie okruhu po Paulínyho ulici namiesto Mostovej. Pôvodná idea Historického okruhu iniciovaná Cyklokoalíciou bola v legalizácii jazdy cyklistov, toto hľadiska tento výkres nerieši (jazda po Mostovej je legálna už dnes, prejazd cez Vajanského nábrežie zostáva nelegálny a vjazd na Jesenského tiež nie je legalizovaný). Akurát sa pridáva problémová jazda cez peší priestor v strede námestia.
Rybné námestie
  • Opakujeme, že na priechode cez nábrežnú komunikáciu preferujeme vybudovanie priechodu pre chodcov tak, aby bol fyzicky oddelený od priechodu pre chodcov (zeleným ostrovčekom).
Kamenné námestie
  • Nie je legalizované pravé odbočenie zo Špitálskej na Nám. SNP
  • Napriek dohode nebol zúžený jazdný pruh pred Luxorkou, zostáva v šírke 3,5 m. Navrhujeme ho zúžiť na 2,75 m. Zúžený pruh psychologicky spôsobuje pomalšiu jazdu vozidiel, čo je v zóne 30 žiaduce. Priestor ušetrený zúžením žiadame využiť na zväčšenie odstupu od parkujúcich áut (aspoň na 1 m) a rozšírenie cyklopruhu (na cca 2 m).
  • Oceňujeme povolenie jazdy v protismere po Dunajskej v zmysle dohody, je však ešte potrebné doplniť dodatkovú tabuľku pred odbočením zo Štúrovej (pod B 27a) a pod značku B2 na ľavej strane vjazdu do Dunajskej. Taktiež je potrebné realizovať značenie na povolenie jazdy v protismere pre cyklistov na zvyšku Dunajskej (nie je v uvedenom výkrese).
Zvyšné úseky
  • Chýba povolenie jazdy Kapucínskou, Židovskou a časťou Jesenského.