Diskusné fórum Diskusné fórum

Obchodná / Blumentálska

Obchodná / Blumentálska - projekt

Prepínač
Obchodná / Blumentálska - projekt
Odpoveď
21.7.2012 13:58

RE: Obchodná / Blumentálska - projekt
Odpoveď
18.6.2012 12:06 ako reakcia na Michal Feik.
Pripomienky k projektu - projekt nerespektuje najma v krizovaniach prirodzene trasy pohybu cyklistov, ktore boli obsiahnute v navrhu Cyklokoalicie.

krizovatka Blumentalska-majkova:
  • vedenie cyklistov piktokoridorom z Blumentálskej cez semafory doľava na Radlinského
  • vedenie cyklistov piktokoridorom z Radlinského cez semafory doprava na Májkovú a následne zvýraznené križovanie doľava na Blumentálsku
  • v križovatke podľa projektu realizovať predradený priestor pre cyklistov

krizovatka Imricha Karvasa-Radlinského:
  • chýba zdôraznenie prednosti cyklistov v priamom smere (výstražné značky Pozor, cyklista od Imricha Karvaša)
  • toto je potrebné aj vzhľadom na nižšiu rýchlosť cyklistov spôsobenú zlým stavom koľají - odporúčame do projektu pridať realizáciu zaasfaltovania medzier medzi vozovkou a koľajami pre plynulý prejazd cyklistov

ostrovček zastávky STÚ
  • veľmi rizikový úsek - preto odporúčame vyznačenie piktokoridoru vedeného stredom bez možnosti obchádzania- vzhľadom  na zúžený profil a nebezpečenstvo v prípade snahy obchádzať cyklistu automobilom - môže spôsobiť nehodu - vytlačenie cyklistu na obrubník (!)
  • využitie zvýraznenia vodorovným dopravným značením alebo zvislým podľa návrhu - Pozor, cyklista!
Kollárovo nám.
  • vedenie cyklistu podľa projektu je rizikové, cyklista sa má zrazu rperadiť k ostrovčeku do stredu, pričom vodič automobilu nie je nijak na toto upozornený, odporúčame podľa návrhu Cyklokoalície inštalovať spomaľovacie vankúše (okrem línie jazdy cyklistu na pravej strane), čo prinúti spomaliť vodičov a cyklistovi zároveň dáva ochranu pri preraďovaní do stredu
  • opäť návrh Cyklokoalície - piktokoridor preradiť do stredu na koľaje tak, aby bol schopný obísť prvý trojuholníkový ostrovček zľava (po koľajách) - v súčasnosti legálne /  značkoa "Zákaz vjazdu všetkých motorových vozidiel", následne možno voliť zúženie chodníka /presunutie zábradlia) a rozšírenie cesty vpravo od koľají pre potreby cyklistov (momentálne vyčkávacie miesto pred semaforom je dosť natesno v prípade stojaceho cyklistu a električky) - nie však vedenie po chodníku, ktorý je extrémne zaťažený chodcami, bez oddelenia chodcov a cyklistov - viedlo by to ku konfliktom až kľučkovaniu cyklistov pomedzi chodcov
  • v opačnom smere od Obchodnej odporúčame pridŕžať sa návrhu CK - vedenie cyklistu v štandardne línii rovno (v projekte ružovou farbou), je nezmyselné tlačiť cyklistu obchádzať ostrovček sprava a následne pokračovať rovno, navyše by si to vyžadovalo zbytočnú inštaláciu nových semaforov
  • križovania cyklistov v priamej línii podfarbiť v celej dĺžke Kollárovho námestia reflexnou zelenou farbou - podľa návrhu CK, pretože tu často dochádza k nedaniu prednosti jazde od áut z Mickiwiczovej
Mariánska
  • chýba riešenie napojenia cyklistov od Mariánskej v oboch smeroch (Obchodná / Mickiewiczova) - viď návrh CK

Obchodná
  • vzhľadom na pešiu zónu, neregulovať príliš prejazd cyklistu - maximálne značenie na začiatku, v strede a na konci, neviesť súvislý piktokoridor

Drevená
  • chýba riešenie napojenia cyklistov Na Drevenú v oboch smeroch (nahor, nadol) - viď návrh CK
Hurbanovo nám.
  • vedenie cyklistu v línii električkových koľají obojsmerne pre zachovanie prednosti (hlavná cesta) bez ďalšej regulácie, nie
  • odporúčame podfarbiť križovanie reflexnou zelenou farbou
navigácia
  • v projekte absentujú dopravné smerové tabule podľa novej vyhlášky, viď návrh CK pre umiestnenie a smerovníky
Daniel D., Cyklokoalícia